Kjøpsvilkår og personvern

Her finner du våre vilkår for kjøp. Ved å plassere en ordre hos oss godtar du og bekrefter de følgende punktene. Bytterett for julegaver er 10. Januar!

Les mer

Våre kjøpsvilkår

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Selger er det selskapet som er oppgitt i bunnen til nettbutikken.Vikonsept as Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.)

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Les mere her: Kundeservice

Ved julegaver er det bytterett innen 10.januar mot ordrenummer eller kvittering.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene. Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen. Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene. Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon 

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Les mere her: Memini Kundesenter

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning:

Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. Les mere her: Kundeservice

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt om “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
• Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder. Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

Les mere her: Kundeservice

Minstealder

For å kunne handle hos Memini må du være over 18 år.

De ovennevnte vilkårene kan endres når som helst og uten forvarsel. Det er ditt ansvar å sjekke disse vilkårene regelmessig før du bestiller produkter i tilfelle det er noen endringer.

Personvernerklæring

Vi ønsker å informere deg om hvilken informasjon vi samler inn ved ditt besøk på vårt nettsted og til hvilket formål denne informasjonen benyttes og håndteres. Vi gjennomfører også tiltak for å sikre ditt personvern og den informasjonen vi lagrer hos oss.

Vikonsept AS har ansvaret for behandling av personopplysninger på www.memini.no. Vi er også ansvarlig for de personopplysningene vi innhenter via andre systemer/medier, som blant annet sosiale medier og analyseverktøyer, blir behandlet i henhold til regelverket.

Det regnes som frivillig om du som besøker vårt nettsted oppgir personopplysninger knyttet til ulike tjenester via forespørselsskjema, kontaktskjema, bestilling og påmelding til nyhetsbrev, samt eventuelle andre skjemaer. Ved behov for samtykke vil dette være godt synlig for den besøkende. Vi innhenter og behandler ulike data via våre digitale plattformer for å bedre vårt informasjonstilbud til de besøkende og for å kunne levere våre tjenester.

Du har rett til innsyn, endring og sletting av personlig informasjon vi lagrer om deg. Ved å benytte deg av vårt nettsted samtykker du til at vi lagrer informasjonen beskrevet under. Du har videre ingen plikt til å oppgi noen andre personopplysninger til oss i Vikonsept AS, og vi innhenter ikke eller lagrer opplysninger av sensitiv art via våre digitale plattformer.

Vi vil eventuelt oppdatere informasjonen i vår Personvernerklæring etter behov og endringer internt i vår bedrift. 

Hva er egentlig personopplysninger?

  • Opplysninger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Grunnleggende informasjon som navn, kontaktopplysninger som e-post, telefon og adresse, bilder, fødselsnummer, og arbeidsgivere.
  • Sensitive personopplysninger er blant annet rasemessig eller etnisk bakgrunn, religiøs eller politiske oppfatninger, helseforhold, seksuelle forhold eller medlemskap i fagforeninger.
  • Opplysninger knyttet til kundeforhold som registrering i forbindelse med prosjektsamarbeid, fakturering, generell kontakt, tredjeparter og markedsføring.
  • Adferdsmønster og demografisk informasjon som kjønn, lokasjon og nettlesere.

Hvordan får vi personopplysninger fra deg?

Informasjonskapsler (cookies)

Vi benytter informasjonskapsler på denne nettsiden. En informasjonskapsel er en tekstfil som ved besøk eller interaksjon med en nettside lagres i din nettleser sitt minne. Hensikten med slike kapsler er å huske tidligere brukerinnstillinger og gi en mer personlig tilpasset brukeropplevelse eller innhente statistikk som gir innsikt i brukeratferd slik at nettsiden kan optimaliseres.

Denne nettsiden benytter seg av informasjonskapsler av nettopp slike hensyn, men samler ikke på data som kan identifisere deg eller som vil kunne krenke ditt personvern.

Informasjonskapselen samler blant annet inn IP-adressen din, men det er lagt inn et script som fjerner de siste sifrene fra IP-adressen før informasjonen lagres av vårt analyseverktøy.  Dette gjør at adressen ikke kan benyttes for å identifisere den enkelte bruker. Dersom vi benytter annonseringer for å skape trafikk og interesse inn til vår nettside vil vi kunne innhente samme informasjon som beskrevet over.

Du kan selv slette vedvarende lagring av informasjonskapsler i din nettleser, fremgangsmåten er noe ulik etter hvilken nettleser du benytter. Du kan også blokkere fremtidig lagring av informasjonskapsler i nettleserens meny. Du kan eventuelt følge guiden om håndtering og sletting av informasjonskapsler som Nettvett.no har tilgjengelig på sine sider.

Via kontaktskjema, bestillingsskjema, nyhetsbrev og direkte kontakt

Ved å benytte vårt kontaktskjema, bestillingsskjema, påmelding til nyhetsbrev eller du kontakter oss direkte lagres denne informasjon via vårt epostsenter, vårt system for håndtering av nyhetsbrev, prosjekthåndteringssystem eller telefonhistorikk. Du kan enkelt be om å slettes fra våre systemer som lagrer denne informasjonen.

Informasjon via andre kilder

I vårt tjenesteområde hender det at vi via tredjeparter eller andre kilder får anbefalt å ta kontakt med deg, vanligvis i forbindelse med kundeforhold og samarbeid med andre kunder. Denne informasjonen lagres i vårt epostsenter, prosjektstyringsverktøyer eller på telefon dersom vi kontakter deg. Du kan enkelt be om å slettes fra våre systemer som lagrer denne informasjonen.

Så hva bruker vi personopplysningene til?

Statistikk og analyser

Via informasjonskapsler og annonsering på andre digitale plattformer samles data som viser hvordan du kom til denne siden, som f.eks. via søk eller en ekstern lenke, hvordan du har navigert i nettsiden sin underliggende struktur, om du besøkte siden med pc eller mobil og hvor lenge du var på de ulike sidene. Denne informasjonen er nyttig for å kunne gjøre nettsiden mer brukervennlig og forbedre vår kommunikasjon til deg som bruker.

Feilsøking og sperring

Vårt nettsted er installert på en server hvor alle besøk lagres i en besøkslogg og en feilmeldingslogg hvor din IP-adresse knyttes til besøket og tidspunktet for besøket. Dette gjør vi for å kunne feilsøke eventuelle problemer, utlevere data til myndigheter i de tilfeller en begjæring foreligger, samt å kunne identifisere og sperre for hackerangrep.

Leveranse og oppfølging av tjenester

For å kunne yte service og levere våre tjenester behandler vi personopplysninger i forbindelse ved e-post dialoger, fakturering, regnskap, kundeservice og generell oppfølging av deg som kunde av våre tjenester. Når du har et aktivt kundeforhold hos oss anses kontakt med deg som et naturlig ledd i vårt samarbeid.

Hvor lenge må vi lagre opplysningene?

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for vårt tjenestetilbud eller statistikk/analysebehov. Så lenge du er i aktiv kontakt eller relasjon med oss vil vi beholde informasjonen frem til den ikke lenger er nødvendig eller du ber om å bli slettet fra våre systemer.

Merk at persondata som samles inn på vårt nettsted vil også oppbevares i en sikkerhetskopi i inntil 1 måned etter at data er slettet. Dette fordi vi er avhengig av å kunne hente inn all data i tilfelle det oppstår et fullstendig datatap.

Hvem utleverer vi disse opplysningene til?

Underleverandører og samarbeidspartnere

Vi utleverer opplysninger til andre troverdige parter kun med ditt samtykke, samt til de databehandlere som arbeider som underleverandører hos oss og som da behandler dine opplysninger etter våre regler og formål med håndtering av personopplysninger.

Det deles kun informasjon som er nødvendig for normal tjenesteleveranse hos oss.  Ingen av våre underleverandører eller samarbeidspartnere knyttet til oss kan bruke disse opplysningene til annet formål enn avtalt med oss. Alle våre ansatte er underlagt taushetsplikt vedrørende dine personopplysninger.

Av juridiske årsaker

Vi kan være pålagt å dele opplysninger i lovbestemte tilfeller, dette være seg pålegg fra offentlige myndigheter som domstoler eller politi under juridiske prosesser.

Endringer i selskapet

Dersom Vikonsept AS blir en del av et oppkjøp, fusjon eller andre former for partnerskap vil du varsles om de eventuelle endringene i selskapet og hvilke valg du måtte ha angående den informasjonen vi har lagret hos oss.

Hvordan beskytter vi personvernopplysningene?

Alle våre datamaskiner og teknisk utstyr på våre kontorer er sikret med passord. Våre avdelinger/kontorer er sikret med skallsikring og vi har rutiner for tiltak dersom det er mistanke om sikkerhetsbrudd hos oss internt, eller via våre samarbeidspartnere. Vi har varslingssystem om det oppstår mistanke om hacking eller andre hendelser hos vår serverleverandør som vil kunne resultere i sikkerhetsbrudd.

Vi lagrer det meste av personopplysninger knyttet til kundeforhold i skybaserte løsninger, og i noen tilfeller lokalt på våre datamaskiner og teknisk utstyr. Ved spesielle tilfeller håndteres informasjonen i printet format, som da makuleres eller arkiveres trygt i etterkant. 

Ønsker du å rette eller slette opplysningene dine?

Ønsker du at vi sletter personopplysninger vi har lagret om deg, eller innsyn i hvilke personopplysninger vi lagrer, vennligst ta kontakt med oss på hello@memini.no eller på telefon 52 71 69 95.

Har du mistanke om at det er brudd i våre rutiner eller våre samarbeidspartnere sine rutiner ber vi deg kontakte oss så snart som mulig, slik at vi kan gjennomføre tiltak.

Begrensning av ansvar

Der vi er tilknyttet kunder eller tredjeparter som kan håndterer sensitiv informasjon som fødselsnummer, personnummer eller konto/bank informasjon (dette være seg nettbutikker og andre som tilbyr tjenester knyttet til betaling, registrering og lignende) er disse partene ansvarlig for håndtering av den informasjonen du registrer.

Ved linker til andre nettsteder eller systemer forlater du vår digitale plattform, og vi er ikke ansvarlige for tilgjengeligheten eller innholdet som presenteres på disse nettstedene eller systemene. De eksterne sidene er selv ansvarlig for vilkår og vern på sine plattformer.

 

Vikonsept AS | Fjellvegen 1a, 5532 Haugesund, Norway
+47 52 71 69 95 | hello@memini.no | Org.nr 988 790 605